Alla inlägg under mars 2009

Av Sandra - 31 mars 2009 21:15

yes nu har den dragit igång på allvar också. Första dagen var igår :)
Är ju uppe i liden på hemtjänsten där/indal & kovland. Trivs jätte bra måste jag säga, har verkligen haft tur med min handledare. Hur gullig och snäll och speciellt bra sjuksköterska hon är :) Så det är bara positivt. Sen är de ju lite långt upp dit men men ;) tur att man gillar att åka bil. Men personerna man träffar och jobbar med väger upp allt det :)

Imorn så ska jag få sätta kateter och ta venprov. Ska bli mycke roligt kan jag lova, men jag är lite nervös. Men de brukar man ju säga att det är bra när det är första gången.


Helgen som var då? Den var klockren. Satt här hemma i fredags jag och mina tjejor sen drog vi ner till Magnus och hade förfest där. Det var ju open mind på oscras så vi drog dit och hade så grymt jäkla kul. Man träffade ju "brorsan" också. Mycke trevligt. Synd bara att inte Sussie var ute, men hon skulle ha sitt roliga på lördagen hon. :)
Sen lördagen. Helt död. hemskt kan jag lova, blir det såhär när man blir äldre???  Men vi hade bakiskväll jag och tjejena + syrrans underbara hund Jessie som kom mitt på dagen. :)
Vi käkade pizza och köpte så mycket onyttigheter så herregud.

Sen söndagen så var det midda ute hos mamma och pappa sen så kom Anton hem :) Han hade vart nere hos Niklas i örebro, så när han kom hem vid halv 9 så drog jag ner till honom och vi slappade i varsin soffa och kollade på film bara. Sen tror jag nog att båda var lika trött för vi vart inte vaken länge!!!
sen på måndagen så min praktik började så skulle han tillbaka. Jobbet kallade! Men som tur är det inte lång tid kvar nu tills han kommer hem :)


Ne nu ska jag kolla på the mentalist och sen blir det sova så jag är pigg imornbitti :)

Av Sandra - 25 mars 2009 12:44

Ja så känner jag till en viss del nu + delad på mitten vet inte alls längre vad som händer eller någonting!! Konstig känsla. Tur man har sina underbara vänner som man kan vädra med :) Massa kärlek till er alla ni vet vilka som kan känna er träffad!!!


Vart ute och gått nu min underbara sväng och bara gått och njutit och tänkt och lyssnar på musik. Så nu sitter jag bara i soffan och kollar på tv och väntar på att Lina ska ringa för då ska jag hon, och madde åka på ica maxi och handla Food :)


Sen ikväll hmm? vad händer då? inte den blkeaste ska iaf på stan med Emma och jason skulle jag tror... aja får se vad som händer ikväll!!!

Av Sandra - 22 mars 2009 16:21

haha man är ju rolig.. Frågade anton vart min plånbok var imorse för han fick den igår när vi var på olearys. Men den var icke där. Lite små panik man fick då. Tänkte om Linnea hade den och har försökt ringt henne ett x antal ggr sen man vaknade men nu äntligen ringde hon upp!!! Och där var den. Så skönt. Man kände sig lite handikappad ett tag måste jag säga. Men nu kan jag pusta ut!
Gårdagen då. Bröjade med att jag och Linnea lagade mat och spelade Wii och drack öl. Gjorde oss klar vandrade ner till Anton!! Satt och drack och spelade spel och kollade på robinson. Haha roliga diskussioner de vart där om vad som skulle vara det mest jobbigaste på ön.

Sen vandrade vi in till stan och träffade Ida :) och drack sen gick vi alla vidare till O´learys. Där jag och Linnea stod och dansade för de meste. Mycke roligt kan jag lova. På väg hem så skulle man ju såklart ha mat, ställde oss i kön men sen lessnade jag så jag och Anton vandrade vidare!!!
Nu ska jag sova en stund och hålla tummarna om att karln inte ska upp till sin pappa idag så vi kan äta pizza ist!! Så gott det skulle vara nu...


Av Sandra - 21 mars 2009 01:01

Vaknade imorse vaknade jag av kl vid 7 tiden. Drog på mig kläderna och åkte från mister vid 20 över kanske. Skulle på mitt underbara jobb :) Hade kort dag för vette fan vad chefen hade gjorde idag. Jätte skumt iaf men men fick ju nåra timmar iaf :)

Påväg till jobbet så tog jag mig i akt att ringa pappa och frågade om man fick komma som middagsgäst ikväll. Och då fick man ju såklart ett ja till svar. Mycke trevligt tyckte jag. Åkte och jobbade åkte hem och drog på mig lite mer kläder och tog mobilen och musik i öronen och gick min runda som jag har gått i veckan. Så skönt att gå där, lite småhalt på vissa ställen men de funkar. Var så skönt att gå för sig själv idag faktiskt och bara lyssna på musik. Det ända som saknades var solen, men den tittar väl förhoppningsvis fram imorn ist.

Åkte hem till mamma och pappa sen då och mamma var ledig så satt och surrade med henne en stund sen skulle hon åka och träna vid 3 och då slocknade jag i soffan! Och herregud vad skönt det var :) tänkte att jag kunde ju sova fram tills 4 för då brukar ju pappa åka hem från jobbetoch alltid ringa men icke de gjorde han inte så jag sov så gott i sofffan när han kom hem. Och jag som skulle ha börjat med maten då ja ;) haha eller hur. Men de löste sig ganska bra. För jag hade ju iaf lagt köttet i kall vatten så de hade tinat! Så när pappa kom hem började han med köttet och jag gjorde mat åt taro och gick ut en sväng med min underbara gamling. Sen när jag kom in fick jag ställa mig bakom spisen medan pappa rensade räkor som jag sen skulle göra toasskagen av.

Så jag gjorde mosen och gorgonzola sås. hmm undra stavningen där! hmm aja. Gott vart det iaf.
Så när mamma kom hem vid strax efter 5 så hade pappa och jag gjort toasskagen till förrätt och plankstek till varmrätt. Mycke bra vart det kan jag lova. Så sjukt mätt jag var när jag sedan åkte vid halv 7. Plockade upp Linnea och åkte hem hit och spelade lite guitar hero och duscha och gjorde iordning mig. Sen drog vi till anton och så småning om kom mitt älskade bruk och hampus. Så då spelade vi ett kortspel. Måste fan säga att de var ett evighets spel. Men skamden som ger sig ;) Jag och Emma tog hem segern!!
Påsen kom också förbi :) mycke roligt. Sen drig vi tjejer hem så nu sitter man här och lyssnar på en sån grymt bra låt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=O3iGkyuS0_4

Sitter även och funderar över nästa helg!! Men har kommit fram till att jag stannar hemma i sundsvall som det ser ut nu iaf. Även fast jag vill så gärna ner och hälsa på Niklas. Men ibland känner man när de är fel!!!!!!!


Nu ska jag iaf slå på en film och sova, och ska sova så länge imorn så jag är utvilad!!! Ska bli så skönt. Hoppas på solen imorn. Vill ut och gå när den ligger på så skönt!!!

God Natt!!

Av Sandra - 19 mars 2009 12:41

Yes idag har vi vart uppe på sjukhuset på KTC och tagit venprover på våra kära dockarmar ;) Gick bra första gången sen bytte jag arm... gick inte lika bra men skyller på att blodet var nästan helt slut och de var de faktiskt :)
Men de var roligt måste jag säga. Men jag började redan bli orolig till träningsdagen som är på tisdag för då ska vi nämligen ta på varandra.
Hehe undra hur sönderstucken man är när man går därifrån då på eftermiddagen. Men de ska bli intressant att ta venprov på någon av mina underbara vänner ;)

Igår kväll så fick man ju ett lyxigt sms av madde som sa att mattias kunde köra upp oss till sjukhuset idag så vi slapp gå. Rätt soft måste jag säga. Då fick man ju sova 30 minuter till. Och vad gör man inte för att få sova så länge som möjligt.

Så gick vi hem idag i det udnerbara vädret!! Vi har vart duktiga för vi gick upp dit igår också ;)

Såhär har ni Lina när vi vandrade uppför den hemska backen mot Skvadern i solen och stan bakom. Vackert eller hur :)


Igår så var jag men Anton :) såg The Unborn var rätt bra måste jag säga men trodde däremot att den skulle vara betydligt hemskare! Så lättskrämd som jag är.. Haha

Hmm undra vad man ska göra nu då? Ska iaf ut och gå med Sandström när han är klar och ringder. Så det ska bli skönt få lite mer frisk luft :)


Nu när jag la upp bilderna från mobilkameran så hittade jag ju även lite mer kort från kryssningen ;) Alltid lika trevligt med kort därifrån! :) Sitter i Kims och carros hytt här kanske :) och dricker öl och bara mår allmänt gott kan jag lova med den musiken!

Ne nu blir det Våra bästa år tills Anton ringer :)


Ha en bra dag i den underbara solen nu :)


Av Sandra - 18 mars 2009 18:14

Imorse så tyckte jag att jag kom upp i hyffsad tid ändå. Väckarklockan ringde vid kvart i 10 så då tog jag och ringde mamma som var nyfiken på praktiken :).

Sen gick jag upp åt lite morötter till frukost eftersom jag inte hade nå smör eller nått annat!!! Haha Sen tog jag en dusch sen satt jag länge i handduken framför tv:n innan ajg gjorde mig iordning och skulle möte Lina och Anna och vandra upp till sjukhuset. För Madde hon hade somnat om igen hon ;) Så hon skulle få skjuts till sjukhuset ist.

Haha och alla vet vi hur Anna är! Hon tänkte att vi skulle testa en annan väg idag. Dvs en genväg!! Hur tror ni det gick ;) Den är säkert hur bra som helst på somarn när man kan gena genom ryggis men nu gick vi om allt och kom fram på baksidan av sjukhuset :)
Men de var skönt att gå med brudarna mina i detta underbara väder så de gjorde ju absolut ingenting :)

När vi kom upp till KTC så hade vi på schemat Injektioner idag!! Kicki våran underbara lärare hade vi också. Helt otroligt härlig person.

Iaf hon gick igenom olika injektioner sen delade vi upp oss i två gruppe några gick med Lilliann? är de så hon heter? Vet inte men iaf. Jag och Lina hade turen som fick stanna med Kicka under övningen.

Så idag har vi gett subkutan, intramuskulärt och insulin :) Mycke roligt måste jag säga :) Hoppas jag stavade rätt på allt ;)


Sen när vi slutade så pinnande vi ner på stan och Lina skulle köpa en dragkedja till klänningen som gick sönder på kryssningen jävla dålig kvalité på deras dragkedjor.. Men nu ska hennes mamma få sy i helgen ;). Sen gick vi på Hemköp madde handlade lite och jag handlade smör och salami. Äntligen säger jag bara. De är ju så gott med mackor..

Sen kom john blund förbi så jag somnade på soffan och blev väckt när Anton ringde :) Då var karln på arlanda så snart är han hemma igen också :) Så får väl se om man har turen att få träffa honom redan ikväll :) I hope so!!!


Nu ska jag iaf ta en dusch och se om jag vaknar till!!!

Av Sandra - 17 mars 2009 11:40

Äntligen börjar våren komma med stormsteg. Och med den kommer ju även de underbara lyckokänslorna som man ofta får när solen och snön droppar från takena :)


Sitter hemma i bergsåker nu och är hundvakt åt världens vackraste hund. :) Min lilla goa gamla gubbe. Taro ligger ute på altan och jag sitter vid datorn och skriver ut massor med skolpapper som jag behöver och ska väl gå upp och sätta mig och läsa lite om geriatriska sjukdomar och börja svara på frågorna som ska in i rapporten. Har även tagit tag i att börja ringa alla samtal som jag måste ringa.. :S Pratat med min handledare som jag ska ha under praktiken iaf. Ger bara tummen upp efter det samtalet. Hon verkade hur underbar som helst och vilken tur. Bara hoppas det kommer klicka lika bra i verkligenheten som i telefon, men de tror jag :) Så nu längtar ajg till praktiken även fast det är en bit + att hon skulle vara borta v 15 så då skulle jag även få gå några dagar på ett boende som hon hade hand om med handikappade. Ska bli väldigt intressant!!! Så denna praktik kan nog blir väldigt lärorik :)

Ne nu ska jag fortsätta göra nytta...




Av Sandra - 16 mars 2009 22:36

helvete vad ont jga har i den. Och det finns inget att göra åt den heller.. åh hyffsat less.. Men men då kan jag ju gläjdas åt vissa saker ist ;)


http://www.youtube.com/watch?v=Kp0TBVQb-N8

Video från kryssningen som var i somras som jag och emma var på.. Kolla, lyssna och njut också får ni lite bilder också från kryssningen från i torsdags :)

Jag och Kim på dansgolvet.

Kan de vara Dj Johnny Boy som spelade här?

Grym var han iaf :)








Lina står och dansar för fulla muggar!! Som det ska vara eller hur :)?









Jag och Lina ute på däck. Förlåt mamma och pappa.. Vi som skulle hålla oss innaför dörrarna ;)

Också står vi med Johanna har vi för oss att hon hette. Man träffade ju så sjukt mycke folk... ojojoj :)




Ute på däck igen någongång under fredagen!!!










Sov gott alla!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards